Az önkormányzatok egymásra mutogatása miatt lényegében már most meghiúsultnak tekinthető a budai fonódó villamosvonalak nevű projekt, amelynek lényege, hogy összekötnék az Óbudáról induló 17-est a 61-es, illetve a 19-es villamossal, így átszállás nélkül lehetne eljutni a III. kerületből Kamaraerdőig.
A II. kerület nem ért egyet a fejlesztés jelenlegi terveivel; Láng Zsolt (Fidesz) polgármester hétfői tájékoztatóján azt közölte, javasolják, hogy a beruházás részeként rendezzék a Lukács fürdő könyékét, a Zsigmond teret, újítsák fel a Frankel Leó utca és a Bécsi út kockaköves szakaszát a sínekkel együtt. A városrész emellett nem támogatja, hogy a Margit híd budai hídfőjétől a 17-es villamost a Bem rakparton át hosszabbítsák meg a Batthyány térig, a 19-es végállomásáig. A II. kerület nélkül a projektet nem lehet megvalósítani, tulajdonosként, közútkezelőként és szakhatóságként ugyanis szükség van a hozzájárulásukra.
Láng Zsolt hangsúlyozta, a projektet szakmailag a legmesszebb menőkig támogatják, de csak olyan változatát, amely a budai régiónak is jó, és évtizedekre megoldja a környék közlekedési anomáliáit.
A polgármester lapunk kérdésére nem tudta megmondani, hogy az általa javasolt elemekkel együtt mennyit drágulna a most 6,5 milliárd forintra tervezett beruházás. Úgy vélte, ha a fővárossal közösen tudnak új terveket benyújtani a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez, akkor van lehetőség a november végi határidő és a műszaki tartalom megváltoztatására. Az EU-tól várt, ötmilliárd forintos támogatás pályázati határideje ugyanis a hónap végén lejár.
Láng Zsolt utalt arra, hogy ez ügyben már a harmadik fővárosi illetékessel, Hagyó Miklós és Horváth Csaba főpolgármester-helyettesek után Tiba Zsolt főjegyzővel tárgyal. Emlékeztetett, hogy a kerület az aggályait, javaslatait már több mint egy éve jelezte. Lapunk kérdésére rendkívül szerencsétlennek nevezte Demszky Gábor főpolgármester korábbi kijelentését, miszerint a kerület zsarol, és drágítja pluszköveteléseivel a beruházást. A főpolgármester egyébként korábban abszurdnak nevezte, hogy egy ilyen, összfővárosi projektnél a kerülettől kell engedélyt kérni.
Az elhangzottak alapján kijelenthető, hogy az összefüggő budai villamoshálózat kialakításából nem lesz semmi - reagált Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Hozzátette, a kerület egyes javaslataival egyet tudnak érteni, de szakmailag vállalhatatlannak és nevetségesnek tartják a polgármester azon álláspontját, hogy a 17-es és 19-es villamost azért nem indokolt összekötni a Bem rakparton, mert az utat 2006-ban felújították, és mert azzal párhuzamosan fut a szentendrei HÉV. Vitézy szerint igaz, hogy a főváros késve és felkészületlenül kezdett a beruházáshoz, de a II. kerület az elhangzottak alapján most azt megakadályozza. A városháza városüzemeltetési bizottsága szerdán rendkívüli ülésen foglalkozik az üggyel.
A héten a budai fonódó villamoshálózat ügyében a héten több - hatósági és szakpolitikai - egyeztetés is zajlik, Demszky Gábor főpolgármester megbeszélést fog folytatni Láng Zsolt polgármesterrel - mondta lapunknak Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója. Hangsúlyozta, hogy a II. kerület is a megoldásban érdekelt, akárcsak a főváros. Reményét fejezte ki, hogy tudnak olyan közös álláspontot kialakítani, amely a projekt megvalósítását jelenti, akár módosítva is. A főváros részéről megvan a kompromisszumkészség - tette hozzá.
nol.hu
Szólj hozzá!
Címkék: hírek közlekedés lakóhelyünk
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vélemények, hozzászólások