2009 januárjától kitilthatók lesznek a 12 tonnánál nehezebb teherautók a Hungária körgyűrű vonaláról is, miután átadásra kerül az M0 északi szakaszának egy része, és a Megyeri híd. Néhány ipari tranzitútvonalat leszámítva ezek a járművek egész Budapestről ki lesznek tiltva. 2008-ban már megkezdődött a folyamat: januártól a behajtási díjakat emelték meg jelentős mértékben.
Probléma Észak-Budán lett. Itt ugyanis még sokáig nem épül meg az M0-ás helyi szakasza, így onnan nincs hová kitolni a teherforgalmat. Ezért Óbuda útjain még évekig düböröghetnek a nagy kamionok. A stratégia kidolgozásán a Parking Kft. dolgozott a főváros megbízásából. Ők foglalkoznak a behajtási engedélyek kiadásával is.
A helyzet nem könnyű: az M0-ásra értelemszerűen csak ott lehet kiszorítani az autókat, ahol az már megépült. A körgyűrű viszont még nem zárult be, a legnagyobb tranzitforgalom Budapestet délről kerüli. Így aztán az a döntés született, hogy Észak-Budán a Szentendrei út, a Bécsi út és az Árpád híd felől a Vörösvári út a teherforgalomé. Óbuda ettől van most kiakadva. A Szentendrei útra ugyanis a Megyeri híd átadásának köszönhetően a 2008-asnál jóval nagyobb teherforgalom fog rázúdulni, miközben ott lakóházak vannak, de zajvédő fal nincs.
A kérdés: mi lenne a jó megoldás? Legyen teherforgalom a Szentendrei úton? Te megengednéd?
forrás: http://budapestjovoje.freeblog.hu/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vélemények, hozzászólások