Az óbudai blogból:
Közelmúltbeli hír, hogy építkeznek a Móricz Zsigmond körtéren: elkezdték a 61-es villamos vágányainak meghosszabbítását a Fehérvári út irányába. A tér őszre tervezett rendezésénél a sínek ismét összeérnek, a Fehérvári útról a Villányi út felé is tovább lehet majd haladni. Bár rövidtávon csak üzemi menetek használják majd, a kapcsolat visszaépítése része a tér rendezésének és egyfajta előfutára a budai fonódó hálózat kialakításának. A koncepció lényege, hogy a mai, viszonylag elszigetelt vonalak helyett Buda egybefüggő(bb) villamoshálózatot kapjon, lehetőleg átszállásmentes kapcsolatokkal. A projekt az elkövetkező években több felvonásban valósul meg; reméljük, egy évtizeden belül teljesen meg tudnak valósulni a tervek. A fejlesztés első üteme nagy vonalakban az alábbiakból áll:
Batthyány tér - Margit híd összekötés
A projekt megvalósulása egy sokéves álom beteljesülését jelentené, létrejönne az észak-déli villamostengely, a ma nagyon elszigetelt 17-es vonal részévé válna a budai hálózatnak. A duna-parti vonal ezen szakasza 1970-ben a HÉV föld alatti szakaszának építése kapcsán szűnt meg, újjáépítése esetén villamos váltaná ki a 86-os autóbusz déli szakaszát, illetve tehermentesítené az óbudai járatokat is. A mai 17-es viszonylatot azonban nem csak a Duna-parton lehet továbbvezetni, hanem a Margit körúton át a Moszkva térre is. Ezáltal átszállásmentesen lehetne utazni Óbudáról a Vízivárosba, a Moszkva tér felé, és Dél-Budára is. A viszonylatok nyelvére lefordítva a 19-es és a 41-es viszonylatok egészen Óbudáig közlekedhetnek a jövőben.
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs
Török utcai átkötés
A figyelmes szemlélő ma is láthat vágányokat a Török utcában, ezek egykoron a 17-es vonalát kapcsolaták össze Buda többi részével; mára azonban az észak felé vezető vágányt megszűntették (kitérőket, kereszteket kiépítették), dél felé vezető társát is csak nagyon ritkán használják. Mint ahogy az az előző bekezdésben is szerepel, a tervek között van egy Óbuda - Moszkva tér kapcsolat létrehozása is, melyhez szükséges a Török utcai közlekedés újraindítása, illetve a Margit körút / Török utca / Frankel Leo utca háromszögben a megfelelő kapcsolatok kiépítése is. A fejlesztés megvalósulása után a 61-es vonala egészen Óbudáig hosszabbodna meg.
A Moszkva tér „rendbetétele”
A következő években a Moszkva téren is változások várhatóak, visszaépülnek olyan kapcsolatok, melyeknek hálózati jelentősségük van, lehetővé teszik átmenő viszonylatok közlekedését, illetve az üzemi meneteket is jelentősen egyszerűsítik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Moszkva tér "külseje" lényegében megváltozna, mivel az nem közlekedési téma.
A vágányrajzot készítette: Fejes Balázs
További elképzelések között szerepel egy új vonal megépítése a Műegyetem rakparton a Budafoki útig, illetve a 47-es villamos Városház téri végállomásának átépítése is.
Forrás: http://varoskoz.blog.hu/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vélemények, hozzászólások